Контакти   |  Кариери  |  Текстова версия  |   Актуализиран: 24-04-2017  |  
 


 
A-   |  A   |  A+
BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия“
Въпроси и отговори

Във връзка с проведената оценка по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия“ и одобрение на оценителния доклад от Ръководителя на Управляващия орган, уведомяваме кандидатите, които са одобрени за финансиране по процедурата за необходимите документи, които следва да подготвят, за да бъдат допуснати до сключване на административен договор, съгласно списъка, публикуван на адрес: http://opik.bg/uploads/2017/04/bg16rfop002-1002-podkrepa-za-razrabotvane-na-inovatsii-ot-startirashchi-predpriyatiya-1-5.pdf

         Одобрените за финансиране кандидати ще бъдат поканени официално по електронната поща, която са посочили като адрес за кореспонденция в проектното си предложение, да предоставят необходимите документи, като уведомлението ще съдържа и покана за дата и час, на които кандидатите следва да се явят за подписването на административния договор.

         ВАЖНО! Съгласно чл.36, ал.2 от ЗУСЕСИФ одобрените за финансиране кандидати имат срок от 10 календарни дни от получаване на поканата да предоставят всички доказателства, че отговарят на изискванията за бенефициент.

         В случай на неспазване на горепосочения срок, Управляващият орган на ОПИК издава мотивирано решение за отказ от предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Удължавания на 10-дневния срок са недопустими.

Моля да имате предвид, че изпратените покани имат уведомителен характер и не гарантират предоставянето на безвъзмездна финансова помощ по одобреното за финансиране проектно предложение.

Документите може да намерите на следния линк: http://www.opcompetitiveness.bg/images/module4/files/136/1856_Dokumenti__dogovarqne_1.002.pdf

 


УО на ОПИК публикува Списък на предложените за финансиране проектни предложения и Списък с резервните проектни предложения по реда на тяхното класиране по процедура № BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия ”

 

 

Във връзка с приключване на работата на Оценителната комисия за разглеждане, оценка и класиране на подадените проектни предложения по процедура за подбор на проекти  BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия”, Управляващият орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 публикува Списък на предложените за финансиране проектни предложения, подредени по реда на тяхното класиране, и размера на безвъзмездната финансова помощ, която да бъде предоставена за всяко от тях и Списък с резервните проектни предложения, подредени по реда на тяхното класиране, които успешно са преминали оценяването, но за които не достига финансиране. 

От разгледаните общо 844 проектни предложения по процедурата, предложени за финансиране са 52-ма кандидати, като за тях е предвидено Управляващият орган на ОПИК да предостави безвъзмездна финансова помощ в размер на 19 446 155.33 лева.

С оглед изключително големия интерес по процедурата от страна на новосъздадените иновативни предприятия, Управляващия орган на ОПИК ще предложи пред Комитета за наблюдение на ОПИК увеличение на първоначално одобрения бюджет по процедурата.

 


УО на ОПИК публикува Допълнителен списък на проектните предложения, предложени за  отхвърляне на етап „Оценка на административното съответствие и допустимостта“ по процедура № BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятията” :

 

Управляващият орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 публикува Допълнителен списък на проектните предложения, предложени за  отхвърляне на етап „Оценка на административното съответствие и допустимостта“, включени за разглеждане и оценка по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятията ” .

Кандидатите, чиито проектни предложения са предложени за отхвърляне на етап оценка на административното съответствие и допустимостта по горепосочената процедура могат да подадат писмени възражения срещу предложението за отхвърлянето им пред ръководителя на Управляващия орган, в едноседмичен срок от съобщаването в ИСУН 2020.

Настоящият списък се публикува в съответствие с разпоредбите на чл. 34, ал. 1 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 18, ал. 3 от Постановление № 162 от 5 юли 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 - 2020 г.

 

 

 


 

УО на ОПИК публикува Списък на проектните предложения, предложени за  отхвърляне на етап „Оценка на административното съответствие и допустимостта“ по процедура № BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятията”:

Управляващият орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 публикува Списък на проектните предложения, предложени за  отхвърляне на етап „Оценка на административното съответствие и допустимостта“ включени за разглеждане и оценка по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятията”.

Кандидатите, чиито проектни предложения са предложени за отхвърляне на етап оценка на административното съответствие и допустимостта по горепосочената процедура могат да подадат писмени възражения срещу предложението за отхвърлянето им пред ръководителя на Управляващия орган, в едноседмичен срок от съобщаването в ИСУН 2020.

Настоящият списък се публикува в съответствие с разпоредбите на чл. 34, ал. 1 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл. 18, ал. 3 от Постановление № 162 от 5 юли 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 - 2020 г.

 


УО на ОПИК уведомява всички кандидат-бенефициенти, че с брой 76/30.09.2016 г. на Държавен вестник е обнародвано Постановление №243/30.09.2016 г. за приемане на Наредба за определяне на условията, реда и механизма за функциониране на Информационната система за управление и наблюдение на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ИСУН) и за провеждане на производства пред управляващите органи посредством ИСУН.

Съгласно § 2 от заключителните разпоредби на постановлението: „В § 4 от преходните и заключителните разпоредби на Постановление № 160 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ДВ, бр. 52 от 2016 г.) се създава ал. 4:

„(4) В случаите по чл. 2, ал. 1 и 7 и чл. 5, ал. 2 – до осигуряване на техническа възможност за използване на ИСУН, физическите и юридическите лица и техни обединения – кандидати за безвъзмездна финансова помощ от ЕСИФ, публикуват публичните покани и съобщенията за набиране на ценови предложения на Единния информационен портал, а офертите се подават на адреса на съответния кандидат за безвъзмездна финансова помощ, посочен в публичната покана.“

Цитираната разпоредба създава възможност за провеждане на процедури за избор на изпълнител от страна на кандидат-бенефициенти за безвъзмездна финансова помощ. В тази връзка УО на ОПИК обръща внимание, че не по-късно от 3 дни преди датата на обявяване на процедурата същата трябва да бъде представена на електронна поща tenders@mi.government.bg за публикуване на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България.


 

 

С оглед възможността за стартиране на дейностите по изпълнение на подадени проектни предложения преди сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ, предвидена в Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (изм. и доп. ДВ бр.43 от 07.06.2016 г.), УО на ОПИК информира всички потенциални кандидати, че от 08.07.2016 г. е в сила Постановление № 160 от 1 юли 2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове (в сила от 08.07.2016 г.). В тази връзка при избора на изпълнител следва да бъдат спазвани разпоредбите на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. и да се използват актуалните образци от публикуваното на страницата на УО Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК.


 

Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност” - Управляващ орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 кани желаещите да представят проектни предложения по Приоритетна ос 1 „Технологично развитие и иновации“, Инвестиционен приоритет 1.1 „Технологично развитие и иновации“, като ОБЯВЯВА процедура за подбор на проекти:

 

BG16RFOP002-1.002 „Подкрепа за разработване на иновации от стартиращи предприятия“


Целта на процедурата е предоставяне на подкрепа за стартиращи предприятия  в страната за повишаване на иновационната дейност в тематичните области на ИСИС, като изпълнението на проектите, подкрепени по процедурата, следва да води до разработване на продукт (стока или услуга) или процес в приоритетните направления на тематичните области на ИСИС.

 

Приложимият режим помощ по настоящата процедура за подбор на проекти е „de minimis” съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функциониране на Европейския съюз към помощта „de minimis“.

 

Процедурата за безвъзмездна финансова помощ се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Проектите следва да се изпълняват на територията на Република България. Общият размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата е 19 558 300 лева.   


Допустими по процедурата са проекти, включващи следните дейности:

1/ Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес;

2/ Проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост;

3/ Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на патент, полезен модел или промишлен дизайн);

4/ Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии;

5/ Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативен продукт или процес;

6/ Разработване на технологии за производство на иновативния продукт или процес;

7/ Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт или процес;

8/ Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт или процес;

9/ Визуализация на проекта.

 

Подаването на проектното предложение по настоящата процедура се извършва по изцяло електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) единствено с използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg.

 

Процедурата е с краен срок за подаване на проектни предложения 19:00 часа на 05.05.2016 г.


Кандидатите могат да задават допълнителни въпроси и да искат разяснения във връзка с Условията за кандидатстване до 3 седмици преди крайния срок за подаване на проектни предложения. Допълнителни въпроси могат да се задават само по електронната поща, посочена по-долу, като ясно се посочва наименованието на процедурата за подбор на проекти:

Адрес на електронна поща: startups@mi.government.bg

 

Не могат да се дават разяснения, които съдържат становище относно качеството на конкретно проектно предложение. Няма да бъдат предоставяни отговори на въпроси, зададени по телефона. Няма да бъдат изпращани индивидуални отговори на зададени от кандидатите по процедурата въпроси.

 

Пълният пакет документи (Условия за кандидатстване, Условия за изпълнение и приложения към тях) по процедурата е публикуван на интернет адреса на оперативната програма: www.opcompetitiveness.bg, както и на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България: www.eufunds.bg.

 

Условия за кандидатстване по процедурата, условия за изпълнение и приложения към тях

Информация за получените становища и предложения в рамките на общественото обсъждане на Насоки за кандидатстване и пакет документи към тях и степента на отразяването им